De Spotters mogen één keer per week een onderneming interviewen, deze week de beurt aan KASE. Kase is een streetwear-label dat zich richt op innovatieve, minimalistische en moderne ontwerpen.
Hey Kase kunnen jullie jezelf voorstellen?
Mijn naam is Khang Tran, een 19 jarige ondernemer. Ik ben geboren en opgegroeid in Hoorn, een stad in Noord-Holland. Allebei mijn ouders komen uit Vietnam, dus ik heb een Vietnamese achtergrond. Ik studeer Commerciële Economie 3-jarig traject aan de Hogeschool van Amsterdam. Al van kleins af aan heb ik een passie voor ondernemen, mijn moeder vertelt mij dat ik al sinds mijn 7e de hele dag liep te schreeuwen dat ik wil ondernemen later. Door de jaren heen is dit concreet geworden en kwam mijn passie voor mode & kleding ook steeds meer uit de verf. Daarom is mijn eigen kledingmerk Kase ontstaan. Ook heb ik een social media advertentie bedrijfje. Daarnaast ben ik ook sinds kort begonnen met een nieuw project. Dat brengt mijn ondernemingen nu op drie.
Mijn naam is Sebastiaan Borgman en ik ben 20 jaar oud. Geboren in Raalte, opgegroeid in Raalte maar op dit moment woonachtig in Diemen-Zuid samen met mijn vriendin. Alvorens ik begon aan de studie Commerciële Economie 3-jarig traject heb ik een tijd de vooropleiding gedaan van het korps mariniers en een jaar Sport, Management & Ondernemen gestudeerd. Tijdens de vooropleiding van het korps mariniers werd ik genoodzaakt te stoppen aangezien ik in die periode Diabetes type 1 kreeg. Mijn jongensdroom viel in één klap in duigen maar ik ben bij mezelf te rade gegaan op zoek naar mijn passies. Hieruit kwamen onder andere sport en ondernemen. Zodoende ben ik dus een jaar Sport, Management & Ondernemen gaan studeren waar ik uiteindelijk toch weer mee ben gestopt.
Mijn passie voor ondernemen is vooral ontstaan door verhalen van Richard Branson. Het plezier en de vrijheid waarmee hij leeft inspireren mij en benadrukken ook dat een 9 tot 5 mentaliteit niet voor mij is weggelegd. Ik wil iets doen waarbij ik iedere dag voor nieuwe uitdagingen sta en waarvoor ik het niet erg vind om langer te werken.
Jullie zijn al een tijdje met de minor ondernemerschap bezig. Hoe is jullie team en idee ontstaan?
Kase is ontstaan begin 2017. Het idee van Kase kwam van Khang. Hij was altijd al geïnteresseerd in mode en hier was hij ook veel mee bezig. De ideeën die hij had zag hij nog niet echt in de markt. Hij vond namelijk dat de stap van ‘normale’ kleding naar streetwear te groot was. Mensen die zich willen onderscheiden, maar toch niet een te grote stap willen maken, konden nergens terecht. Hier herkende hij ook zichzelf in. Daarom besloot hij zelf een kledingmerk op te richten, gericht op mensen die uniek willen zijn maar de stap naar over de top streetwear te groot vinden. Hij wil laten zien dat iedereen uniek is. Daarnaast wil hij zich focussen op klantrelaties. Zo is Kase ontstaan. Hij wil met Kase een nieuwe richting op, een richting waar er wordt gefocust op innovatie & klantrelaties.
In het begin wilde Khang alleen doorgaan met zijn kledingmerk. Echter is er uiteindelijk een samenwerking ontstaan. Sinds deze minor is het team uitgebreid met Sebastiaan Borgman. Hij heeft al veel ervaring met sales en kan een flinke boost geven aan de business to business kant van het bedrijf.
Was het altijd al jullie passie om een eigen onderneming te starten?
Voor Khang was het altijd al een passie om te ondernemen. Zoals gezegd schreeuwde hij volgens zijn moeder al van jongs af aan dat hij wilde ondernemen.
Alhoewel Sebastiaan altijd al wilde ondernemen, was dit niet zijn plan voor de nabije toekomst. Hij wilde eerst bij defensie om een impact te hebben op de wereld en ook alle plekken van de wereld te zien. Toen dit niet meer mogelijk was door de chronische ziekte besefte hij dat hij met ondernemen precies hetzelfde kan doen. Een impact hebben op de wereld en tegelijkertijd de hele wereld zien.
Met dit streetwear kledingmerk spelen jullie goed in op de trend van nu. Maar hoe gaan jullie ervoor zorgen dat jullie wel onderscheidend blijven?
Wij doen hard ons best om telkens te innoveren met nieuwe designs en ideeën. Wij zijn op dit moment bezig met het opstellen van een speciaal design team die allerlei verschillende ideeën voor Kase op papier kan zetten en deze ook daadwerkelijk kan uitvoeren. Zo willen wij de concurrenten voorblijven en een trendsetter worden in plaats van mee te gaan met de trends.
Jullie zitten nu in de zogeheten startup periode. Als je terugkijkt op wat je nu al hebt meegemaakt, wat zouden jullie anders doen?
Aangezien Kase al een tijdje bestaat zitten wij niet helemaal meer in de startup periode. Echter komen er nog veel dingen overeen met onze situatie nu en de situatie van 1-2 jaar geleden. Het belangrijkste op dit moment is nog steeds naamsbekendheid. Wij denken niet dat we veel anders zouden doen aangezien onze marketing erg goed is, maar wellicht zouden we eerder zijn begonnen aan Facebook marketing omdat dit zijn vruchten afwerpt.
Wat zijn jullie toekomstplannen?
Ons motto is ‘better aim too big and miss than aim too low and hit’. Daarom hebben wij als doel om uiteindelijk Kase om te zetten naar N.V. om de aandelenmarkt op te gaan. De korte termijn doelstelling is op dit moment om in zoveel mogelijk winkels te komen liggen om de naamsbekendheid op die manier (en via online marketing) te vergroten.
Pak je Spotlight: Waarom willen wij een product bij jullie kopen?
Kase is een innovatief streetwear merk die inspeelt op de nieuwste trends binnen de streetwear wereld. Zo heb jij als klant de gaafste kleding voor een eerlijke prijs. Ook vergen wij veel aandacht aan de klantrelatie door vragen persoonlijk en snel te beantwoorden en altijd open te staan voor suggesties.
En zeg nou zelf… zo’n zachte hoodie/sweater wil toch iedereen.